Participanți

Cursul este recomandat celor ce doresc să creeze rapoarte interactive de la simple la avansat folosind instrumentele disponibile în Power BI.

Cunoştinţe şi abilităţi iniţiale

E recomandat ca participanții să aibă cunoștințe de nivel mediu-avansat de Excel.

Durata:

Cursul are o durată de 5 zile și se desfășoară interactiv, după următoarea tematică:

 

Prezentare curs - nivel basic

  • Introducere în Power BI: noțiuni referitoare la componentele PowerQuery, PowerPivot şi instrumentele de raportare, Power BI Desktop, Power BI Service, Power BI Mobile;
  • Crearea rapoartelor cu Power BI Desktop:
    • Importul datelor folosind Power Query:         
      • Importul datelor din diverse surse (fișiere text, Excel, folder-e).
      • Stabilirea  tipurilor de date pentru informațiile aduse.
      • Utilizarea transformărilor de tip append, from folder
      • Utilizarea opțiunilor de transformare a datelor pentru coloane de text (split, format, extract), numerice (standard, statistice, de rotunjire), de dată (dată, oră, durată).
      • Crearea coloanelor condiționale
    • Modelarea datelor folosind DAX:
      • Crearea relațiilor între tabele importate.
    • Utilizarea elementelor vizuale în rapoarte din Power BI Desktop:
      • Utilizarea vizualizărilor simple, imagini, forme și casete de text, formatarea vizualizărilor, grafice, matrice, card-uri, gauge, map, funnel, ribbon, waterfall, scatter
      • Filtrarea folosind slicer-e, interacțiunea dintre acestea și vizualizări din aceeași pagină sau pagini diferite
      • Utilizarea elementelor de analiză și Q&A
  • Crearea un raport în Excel folosind Power Query și DAX.
  • Utilizare Power BI Service:
    • Introducere în Power BI Service
      • Interfata Power BI Service
      • Workspace-uri, dashboard, reports
      • Publicarea unui raport

Prezentare curs - nivel intermediar

  • Importul datelor folosind Power Query
    • Importul datelor din diverse surse (folder-e, pagini web, liste și folder-e SharePoint, SQL Server, PDF).
    • Importul datelor folosind opțiuni avansate (append, merge)
    • Gruparea și totalizarea datelor
    • Utilizarea opțiunilor de pivot/unpivot
    • Crearea coloanelor calculate folosind formule și funcții
    • Utilizarea funcțiilor pentru procesarea fișierelor/datelor de un anumit tip din folder
    • Procesarea avansată a folder-elor cu fișiere text, Excel, PDF
  • Modelarea datelor folosind DAX:
    • Crearea coloanelor calculate și a măsurilor folosind expresii complexe DAX.
    • de agregare (sumx, averagex, countx, countax, minx, maxx);
    • de preluare date din alte tabele (related, relatedtable);
    • de filtrare (calculate)
  • Tehnici de raportare:
    • Utilizare visuals și custom visuals în rapoarte
    • Data analytics în Power BI
  • Power BI Service:
    • Publicarea rapoartelor în diverse workspace-uri
    • Actualizarea datelor și a rapoartelor
    • Crearea dashboard-urilor
    • Crearea aplicațiilor
    • Afișarea rapoartelor în SharePoint, Teams

 « Înapoi