Participanți
Cursul este recomandat celor ce doresc să creeze rapoarte interactive de la simple la avansat folosind instrumentele disponibile în Power BI.
Cunoştinţe şi abilităţi iniţiale
E recomandat ca participanții să aibă cunoștințe de nivel mediu-avansat de Excel.
Durata:
Cursul are o durată de 5 zile și se desfășoară interactiv, după următoarea tematică:
Prezentare curs - nivel basic
- Introducere în Power BI: noțiuni referitoare la componentele PowerQuery, PowerPivot şi instrumentele de raportare, Power BI Desktop, Power BI Service, Power BI Mobile;
- Crearea rapoartelor cu Power BI Desktop:
- Importul datelor folosind Power Query:
- Importul datelor din diverse surse (fișiere text, Excel, folder-e).
- Stabilirea tipurilor de date pentru informațiile aduse.
- Utilizarea transformărilor de tip append, from folder
- Utilizarea opțiunilor de transformare a datelor pentru coloane de text (split, format, extract), numerice (standard, statistice, de rotunjire), de dată (dată, oră, durată).
- Crearea coloanelor condiționale
- Modelarea datelor folosind DAX:
- Crearea relațiilor între tabele importate.
- Utilizarea elementelor vizuale în rapoarte din Power BI Desktop:
- Utilizarea vizualizărilor simple, imagini, forme și casete de text, formatarea vizualizărilor, grafice, matrice, card-uri, gauge, map, funnel, ribbon, waterfall, scatter
- Filtrarea folosind slicer-e, interacțiunea dintre acestea și vizualizări din aceeași pagină sau pagini diferite
- Utilizarea elementelor de analiză și Q&A
- Crearea un raport în Excel folosind Power Query și DAX.
- Utilizare Power BI Service:
- Introducere în Power BI Service
- Interfata Power BI Service
- Workspace-uri, dashboard, reports
- Publicarea unui raport
Prezentare curs - nivel intermediar
- Importul datelor folosind Power Query
- Importul datelor din diverse surse (folder-e, pagini web, liste și folder-e SharePoint, SQL Server, PDF).
- Importul datelor folosind opțiuni avansate (append, merge)
- Gruparea și totalizarea datelor
- Utilizarea opțiunilor de pivot/unpivot
- Crearea coloanelor calculate folosind formule și funcții
- Utilizarea funcțiilor pentru procesarea fișierelor/datelor de un anumit tip din folder
- Procesarea avansată a folder-elor cu fișiere text, Excel, PDF
- Modelarea datelor folosind DAX:
- Crearea coloanelor calculate și a măsurilor folosind expresii complexe DAX.
- de agregare (sumx, averagex, countx, countax, minx, maxx);
- de preluare date din alte tabele (related, relatedtable);
- de filtrare (calculate)
- Tehnici de raportare:
- Utilizare visuals și custom visuals în rapoarte
- Data analytics în Power BI
- Power BI Service:
- Publicarea rapoartelor în diverse workspace-uri
- Actualizarea datelor și a rapoartelor
- Crearea dashboard-urilor
- Crearea aplicațiilor
- Afișarea rapoartelor în SharePoint, Teams