România a fost una din țările care a resimțit nevoia urgentării procesului de digitalizare. Pentru a se adapta la situația curentă, cei din sectorul public și privat au fost nevoiți să găsească soluțiile potrivite pentru a-și continua activitatea.

În ceea ce privește tehnologia utilizată sau programele implementate de fiecare firmă, toate trebuie să aibă ca obiectiv sprijinirea realizării obiectivelor firmei și e necesar să se poată adapta indiferent de obstacolele care apar în decursul timpului. Criza generată de COVID-19 a scos la suprafață temerea cea mai mare, aceea că un procent foarte mare din totalitatea instituțiilor, a firmelor sau a altor societăți și ansambluri de servicii și chiar țări nu au fost și nu sunt pregătite pentru a face față schimbărilor care au intervenit deja și care vor modifica “regulile jocului”. Conștientizând toate acestea este un moment bun să ne gândim la schimbările care ar trebui implementate cât mai repede pentru a evita astfel de situații.

Această modificare a modalității de lucru a fost rapid implementată de către sectorul privat, prin trecerea de la programul de 8 ore la birou, la cel de home-office, folosindu-se de mai multe aplicații și resurse pentru comunicarea și lucrul de la distanță, aplicare care a lăsat de dorit în sistemul public, atât de ancorat în proceduri și sisteme învechite.

Încetul cu încetul, instituțiile publice au introdus posibilitatea de a plăti taxe și impozite online platforma ghiseul.ro sau aici.gov.ro, de a încărca documente în format electronic și de a semna digital, fiind obligate de OUG 38/2020 să aducă aceste schimbări, drept o facilitate pentru cetățeni.

După schimbarea de mentalitate, care e atât de necesară, trebuie să educăm atât persoanele care deservesc sectorul public, cât și cetățenii în privința dobândirii cunoștințelor și a modului de aplicare a acestora, ținând cont că în țara noastră mai puțin de ⅓ din întreaga populație are cunoștințe digitale elementare.

Și pentru a reuși să realizăm o schimbare, trebuie să luăm în calcul și bugetul necesar pentru achiziționarea unor echipamente IT performante, a unor servicii care să asigure disponibilitatea și securitatea serviciilor publice are să înlocuiască sistemele vechi, care sunt vulnerabile în fața atacurilor cibernetice tot mai puternice.

În România există câteva soluții care ajută la digitalizare, mai exact achiziționarea unor servicii de tip “Infrastructure as a Service” (IaaS) sau “Device as a Service” (DaaS).

Ce înseamnă pe scurt?

IaaS și DaaS se referă la plata lunară a unei sume fixe către un prestator de servicii IT, care realizează un necesar de echipamente, asigurând și serviciile de administrare și mentenanță a acestora.

ETA2U a implementat cu succes serviciul DaaS în colaborare cu HP, iar acest tip de servicii includ următoarele avantaje:

  • Sistemul vine cu suport IT specializat 24x7 și are inclusă o componentă software care va raporta starea de sănătate și va transmite alerte pentru disfuncționalități.
  • Obții un cost predictibil și 100% deductibil. Echipamentul rămâne în proprietatea ETA2U și nu apare în bilanțul clientului.
  • Datele sunt protejate împotriva pierderii și împotriva virușilor. Pentru versiunea de servicii extinse, beneficiezi de suport și protecție proactivă și interactivă în cazul apariției unui risc de securitate și poți opta pentru realizarea unei copii de siguranță.
  • Suport specializat în limba română, prin e-mail sau telefon.

În contextul actual trebuie să prevenim o posibilă îngreunare a desfășurării tuturor activităților, prin construirea unei baze de educație digitală și utilizarea celor mai performante servicii și echipamente IT, știind că programele IaaS și DaaS aduc o contribuție majoră în sprijinirea companiilor românești. Un prim pas spre digitalizare cu sprijinul ETA2U.

Pentru mai multe, accesați https://www.itps.ro/ro/blog/53-digitalizare-in-vremea-pandemiei